close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מטבחים מעוצבים שומרי כשרות

מערכת שורשז טבת, תשפא22/12/2020

מטבח מעוצב לפי הטרנדים האחרונים ושמות מותגים יוקרתיים המתנוססים על גבי רהיטים שיובאו מאיטליה אלה הם רק דוגמאות לבתים מעוצבים

תגיות:
מטבח מעוצב לפי הטרנדים האחרונים ושמות מותגים יוקרתיים המתנוססים על גבי רהיטים שיובאו מאיטליה אלה הם רק דוגמאות לבתים מעוצבים במגזר הדתי. מסתבר שהתשוקה לעצב את בתיהם באופן מודרני ומרענן, לא פוסחת גם על הציבור הדתי. כיום הציבור הדתי פתוח יותר לרעיונות עיצוב מודרניים כתוצאה מחשיפה למגזינים וביקורים בבתי מלון בארץ ובחו"ל. אך למרות הפתיחות שנוצרה, עדיין ישנם הבדלים מהותיים
בין עיצוב לציבור החילוני לציבור הדתי הנובע מצרכים שונים. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בעיצוב המטבח. עיצוב מטבח כשר דורש תכנון מיוחד ומוקפד בשל הצורך העיקרי ליצור הפרדה במטבח. בין אם זה בין בשר לחלב, בין כשר לפסח לחמץ או בין קודש לחול. אז איך עושים את זה נכון, תוך שמירה על כללי הכשרות אבל עם טאץ' של עיצוב מודרני?

ככלל, בכל הקשור למטבחים כשרים, מילת המפתח היא הפרדה. החלוקה הראשונה ההכרחית במטבח כשר היא בין אזור בשרי לאזור חלבי, וחלוקה זו מתבטאת לא רק בכיורים כפולים – המראה הבולט ביותר במטבח כשר -אלא גם באזורי אחסון נפרדים ונוספים, משטחי עבודה נפרדים לחלבי ובשרי, מכשירי חשמל כפולים ועוד. מעבר להפרדה בין בשר לחלב, יש להקצות במטבח אזור לאחסון כלים לפסח.

כלל הברזל שמנחה אותנו בעיצוב מטבחים כשרים הוא תכנון מקדים וניצול מקסימלי של המקום. ככל שנקדים לתכנן את המטבח, כך נוכל לגבש טוב יותר תוכנית המתאימה לצרכים ולחלומות שלכם. כאשר מתכננים את המטבח, יש לקחת בחשבון את אופן העבודה הנוח ביותר, ודמו אותו על צורת המטבח וגודלו בהתאם לשיקולי הכשרות החריגים בו. עליכם להחליט לגבי רשימת הכפילויות של מכשירי החשמל הגדולים שדורשים מקום, האם האתם זקוקים לשני מדיחים ושני תנורים. או מעדיפים תנור אחד ובנוסף טוסטר אובן וכו'. מומלץ מאוד לערוך רשימת מלאי – כמה סירים ומחבתות יש לכם, ומה גודלם? כמה סרוויסים יומיומיים, כמה לשבת ולחג?

לפני שאנחנו מחליטים על חלוקת אחסון, חשוב להקצות מקום ייעודי לכלי מטבח שתופסים נפח. חשוב להשאיר מקום לפינת קפה, ולצידה למקם את מתקן המים, הקומקום החשמלי, המיחם והמיקסר לאפייה בשבת בפינה זו תוסיפו גם את הפלטה החשמלית, כך תשאירו את משטחי העבודה פנויים. לאחר מכן, נמשיך עם אחסון כלי המטבח השונים כמו סירים ומחבתות וכלי מטבח אחרים המיועדים לאזורים שונים במטבח. בעזרת ארגון נכון, נסדר את כלי הפסח וכלים אחרים שנמצאים בשימוש לעיתים רחוקות, במקום פחות נגיש (ואפילו בחדר אחר כמו פינת אוכל). כך נשמור את המקומות הנגישים לכלים שנמצאים בשימוש יומיומי.

מקום נוסף לאחסון הוא אי עבודה במרכז המטבח. כזה שאפשר להכניס סביבו הרבה מקומות ישיבה לכל בני הבית, לארוחות פחות רשמיות במהלך השבוע. ומצד שני לנצל אותו לאחסון כלי מטבח בהם משתמשים בזמן העבודה על האי – קערות נירוסטה, כלי ששת ואפילו מוצרי חשמל קטנים.

את הכיריים מומלץ להציב בין שני משטחי העבודה על מנת ליצור הפרדה ולהקל על המעבר והעבודה במטבח. בין שני האזורים השונים ניתן להפריד מבחינה עיצובית, כלומר, לבחור גוונים שונים או להשתמש בחומרי גלם אחרים לכל אחד מחלקי המטבח, כמובן שהתוצאה צריכה להיות מעוצבת ותואמת בהתאם לחלל הכללי במטבח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה